Om Kennedygården

Kennedygården 0-6 års institution består af en vuggestue, en børnehave og en basisgruppe.

Helt centrale nøglebegreber i vores praksis er: omsorg, udvikling og relationer.

Med omsorg forstår vi, at barnets grundlæggende behov tilfredsstilles, både i forhold til basale behov, men mindst lige så vigtigt at barnet/den unges behov for tryghed, nærvær og social samhørighed tilgodeses, ligesom barnets/den unges nysgerrighed og udforskningsbehov skal understøttes.

Med udvikling forstår vi, at barnet/den unge tilegner sig kompetencer og færdigheder både socialt, kognitivt, psykosocialt og motorisk.

Med relation forstår vi tilknytning til andre mennesker. Det er gennem relationer, at barnet udvikler sit private meningsunivers, sin identitet og kompetence til at være social og empatisk. Vi arbejder med vores relationer til børnene: Voksen- Barn. Og med børnenes indbyrdes relationer; Barn-Barn.

Vi tror på, at børn udvikles bedst:

• I relation til andre
  • Ved at blive mødt med anerkendelse
  • Gennem aktiv deltagelse og tilegnelse
  • I et positivt defineret felt